Bezgluténové vegánske palacinky s ovsenými vločkami

Bezgluténové vegánske palacinky s ovsenými vločkami

Bezgluténové palacinky bez mlieka, vajec a oleja? Áno, existujú! Predstavíme vám jednu bezgluténovú verziu s  ovsenými vločkami, banánmi a naklíčenými ovsenými vločkami.

Ako vznikne naklíčená ovsená vločka? Bezgluténové ovsené vločky namočíme do vody, potom ich pravidelným vlhčením klíčime. Ako sa objavia zárodky klíčkov, šetrne ich vysušíme na nízkej teplote, potom  navločkujeme.  Klíčenie zvyšuje obsah živín v zrne, napr.  obsah vitamínov B2, B5, B6, C  a karoténov a nie v poslednom rade sa bielkoviny rozkladajú na aminokyseliny, vďaka čomu sú živiny ľahšie stráviteľné.  Neutralizuje kyselinu fytínu nachádzajúcu sa v zrnách, čím podporuje ľahšiu vstrebateľnosť vápnika, horčíka, medi a zinku.

A teraz recept:
1 vrchovatá šálka surových bezgluténových ovsených vločiek
1/4 šálky rastlinného mlieka (mandľové, ryžové, ovsené, atď. …)

1 zrelý banán
1 polievková lyžica kypriaceho prášku
1 polievková lyžica jablčného octu
1 polievková lyžica javorového sirupu alebo kokosový cukor Organiqa bio

Prísady dobre rozmixujeme v mixéri a cesto necháme odpočívať 5-10 minút. Potom v menších dávkach upečieme palacinky. Tento recept postačuje asi na 4 ks palaciniek na americký spôsob.

Dobrú chuť!

2019-01-07T14:40:05+00:00